Wednesday 15 February 2012

اللهم أغث المسلمين في سوريا يا الله




Seramai 107 orang ulama' dunia telah bersetuju dengan satu kenyataan berkenaan isu yang berlaku di Syria sekarang. Antara kandungan kenyataan yang dipersetujui tersebut antaranya ialah ;
1) Umat Islam perlu mendokong perjuangan rakyat Syria yang mahukan kebebasan daripada Rejim Asad.
2) Menyeru agar Rakyat Syria bergabung dengan tentera Syria yang telah berpaling daripada Rejim Asad untuk membebaskan negara mereka.
3) Menyeru negara-negara Arab dan Islam untuk bertindak dalam menangani isu ini. Antaranya ialah dengan mengusir kedutaan Syria di negara masing-masing dan memutuskan hubungan dengan negara yang menyokongnya terutamanya China dan Rusia.
Antara ulama' yang menandatangani kenyataan ini adalah Ketua Kesatuan Ulamak Islam Sedunia, Syeikh Dr.Yusuf Qaradhawi, Syeikh Ali Jum'ah (Mufti Mesir), Syeikh Rasyid Ghannouchi (Ketua An-Nahdhah), Syeikh Abdul Majid Zindani, Syeikh Aid al-Qarni, Syeikh Salman Audah, Syeikh Muhammad Hassan dan ramai lagi.

Kanak-kanak kecil ini tidak sepatutnya menjadi korban kepada kezaliman rejim Basyar jika mereka mempunyai sifat perikemanusiaan.. Tetapi Marwah 'Adil Bahar tiada pilihan lain kecuali mati mulia dengan pisau sembelihan tentera Basyar..Hasbunallahu wani'mal wakil.




Arwah Marwa Adil Bahar ini mati disembelih oleh Rejim Bashar Asad sehingga terpenggal kepala kanak-kanak tersebut,Video ini diambil selepas arwah dimandikan dan sedang dikafankan sebelum dikebumikan.




Pembaca berita televisyen ini tidak dapat menahan kesedihan apabila membacakan berita berkenaan seorang anak kecil, Muhammad Dhiya' yang ditembak oleh Rejim Bashar.

Ayah Muhammad Dhiya' menjerit-jerit supaya Rejim Bashar berhenti daripada menembak untuk menyelamatkan anaknya, namun permintaannya itu tidak dipedulikan hingga anaknya terbunuh dengan kejam. Wallahul musta'an.


sumber:Rakyat Malaysia Bersama Revolusi Syria




Video,tentera Bashar mempermainkan solat.




mayat-mayat wanita Syria yang ditemui mati di bunuh di dalam rumah.




wanita,kanak-kanak yang di bunuh,tentera BAshar juga menyerang perumahan awam dan Masjid.



Ni antara video-video yang aku tengok,sesetengahnya lagi,aku sendiri tak sanggup tengok sampai habis,kesian sangat,setiap hari ada video terbaru tentang kezaliman terhadap rakyat Syria,boleh cari sendiri,berpuluh-puluh klip video revolusi mesir aku simpan,aku tak jumpa lagi tentera mesir pecah masuk rumah awam dan bunuh rakyat dia,tak jumpa pembunuhan ke atas kanak-kanak,kebanyakan meninggal di jalan-jalan ketika bertempur dengan polis,sedih aku tengok video-video ni.

Kepada sahabat sahabiah sekalian yang masih mempunyai hati dan perasaan,aku mintak sama-sama kita doakan kesejahteraan unutk rakyat Syria,kalau boleh solat hajat sekali,kerana mereka merupakan saudara seagama dan seakidah kita,mungkin kita rakyat Malaysia hidup aman damai,sekurang-kurangnya kita cakna isu semasa yang berlaku terhadap saudara-saudara kita.kita ambil contoh akhlak nabi,Nabi Muhammad tak kisah kalau dia ditimpa kesusahan,tetapi nabi akan kisah kalau orang sekelilingnya susah.

*penyebaran maklumat tentang Syria ni kerana aku tengok media Malaysia tidak rancak dalam melaporkan isu semasa di Syria berbanding Mesir.Wallahua'lam

2 comments:

  1. Sedih sgt, kanak2 yg sangat kecil dipenggal kepala.
    Moga bantuan Allah tiba segera.

    ReplyDelete
  2. semoga rakyat syria dan seluruh umat dilindungi dari kekejaman
    amin

    ReplyDelete