Sunday 13 January 2013

Himpunan Kebangkitan Rosmah!




Dan bergemalah kembali hujah..
"Mahasiswa kena fokus belajar! dapatkan first class degree dulu, baru lah boleh berpolitik, berjuang demi negara"

Tidakkah kita..

Malu pada Zaid Bin Thabit, beliau masa form 1 dah mintak izin Nabi nak pergi berperang!

Malu pada Usamah Bin Zaid, beliau form 6 dah jadi panglima perang!

Malu pada Sultan Muhammad Al-Fateh, pada usianya 21 tahun sudah memimpin bala tentera dan membebaskan Kota Konstantinople!"








Ramai penyokong UMNO yang bertanya kenapa perlu berhimpun ? kenapa tidak tahu bersyukur? well mungkin jika kita berikan contoh tianamen square atau french revolution... terlampau complex untuk mereka maka kita gunakan contoh UMNO sendiri. 
Mengapakah ketika menentang Malayan Union UMNO pergi ke jalanan membuat rapat umum? apa perlunya rapat umum begitu menyemak je... tulislah surat bantahan sahaja pada kerajaan british. Mengapa UMNO menentang british?sedangkan british adalah kerajaan yang sah ketika itu, walaupun tidak dipilih rakyat tapi diberikan kuasa secara sah dari sultan2 melayu melalui perjanjian. Mengapa orang UMNO tidak bersyukur dengan british? british juga membina sekolah jalanraya hospital dan lain2. British memberikan kerja pada orang melayu hingga tertubuh nya MCS ... mengapa org umno yg berkerja dgn british ketika itu menentang british? kerja dgn kerajaan tapi tentang kerajaan? tak malukah orang UMNO ketika itu??- Malaysian Gags
Paling kelakar apabila ada yang bising pasal bawak anak2 ke himpunan ni,kenapa?himpunan sejuta beliapun bawak anak kecil juga,Jomeheboh boleh pulak seret budak-budak pergi....tak kecoh pun tujuan sama je nak memancing hati rakyat....siap ada konsert lagi. bergaul lelaki perempuan,melompat-lompat terkinja-kinja berpesta bagai...ada UMNO kisah??bagai menepuk air di dulang!


Lama aku tak tegok Buletin Utama TV3,semalam bila ramai yang share video bertita tv3 pasal memfitnah Himpunan Kebangkitan Rakyat ops silap,Himpunana Kebangkitan Rosmah ni,sebab digelar perhimpunan shamsidar,masalahnya aku sendiri pun tak kenal siapa samsidar,punya la nak menipu,lepas tu bangkitkan isu bawak anak2 ke perhimpunan tu,rasa dah teruk sangat fitnah yang dimainkan kerajaan.


Aku balik malaysia 3bulan lebih hari tu,hanya 2 kali aku tengok buletin tv3 tu,asal bukak je lebih setengah jam menghentam negeri2 pakatan rakyat,negeri2 UMNO ni seolah2 perfect sangat tak ada masalah,baki 20 minit baru isu2 lain dalam negara,sukan luar dan dalam negara,muak dan menyampah ok tegok berita tv3,rakyat sekarang tak bodoh untuk cari sumber yang lebih telus,makin lama makin menyampah aku dengan Baziran Nasional ni,selagi mana kamu boleh mengkeldaikan media untuk menipu dan memfitnah teruskan! yang pastinya sekarang ramai yang dan buka mata dan tak mudah diperbodohkan!
Kalau tadi berita tv,ni dari akhbar pulak,Berita pasal benda yang sama tapi laporan yang berbeza,pandai-pandai la fikir
  
ok kalau nak tau semalam pon ada perhimpunan bersama PM kita Rosmah Mansur,eh silap Najib Razak di semenyih,siap dapat beras dan tepung lagi,rugi je pergi himpunan kebangkitan rakyat tu ,bukan dapat pape pun :P
 


Perhimpunan Kebangkitan Rakyat diharamkan bawak kanak-kanak,manakala perhimpunan Najib diharuskan bawak kanak-kanak ye tuan-tuan dan puan-puan...

perhimpunan bersama PM di semenyih

No comments:

Post a Comment